للحق

ماجرای قوم موسی خیلی ساده تر از ما بود.

امامش دیدنی بود

ارض موعودش هم زمینی بود..

چیزی که می خواست بگیره ارض بود..زمینی بود..جلو چشمش بود..

آزمونش شکم بود..گرسنگی فیزیکی بود..نه گرسنگی فرهنگی..

تا گشنش شد گفت : أین المنّ والسلوی ؟!.. أین موسی؟! که جلو چشممون بود؟! أین أرض موعود؟!

بیا

حالا ببینیم تو چی میگی؟!
توی دعای ندبه یاد ندادن بهت بگی؟!
أین بقیة الله... أین الحسن و الحسین..

خودش "أینَ" ها رو داره به ما یاد می ده.. میگه بدبخت بفهم نداری.. بیچاره بفهم نداری.. قوم موسی فهمید نداره، عذاب او کمتر بود.. چون فهمید نداره

من و تو نمی فهمیم..

حالا نیست.. مگه چشه؟! درسمو که دارم می خونم، قبول میشم می رم سر کار بعدشم زن می گیرم ، بچه دار میشم.. دارم زندگیمو می کنم دیگه.. حالا نیست که نیست..

خب بود و نبودش چه فرقی می کنه؟؟

نمی فهمیم نداریم

در بدترین عذاب الهی ما داریم به سر می بریم..

 

 گلچین از سخنرانی استاد رائفی پور..نویسندش : تخریبچی